Lety vrtulníkem se sdílenými náklady ... levněji to už nejde! 

letáme na ROBINSON R22 (dvoumístný) / R44 (čtyřmístný)

Robinson R22

 


Vrtulníky Robinson patří po více než 30 let mezi nejpoužívanější a nejrozšířenější menší vrtulníky, oblíbené po celém světě pro svoje jednoduché ovládání a skvělé manévrovací schopnosti.

 

Vývoj, výroba a použití vrtulníku Robinson R22

Původní vrtulník Robinson R22 byl navržen již v roce 1973 konstruktérem Frankem Robinsonem a od roku 1979 začala jejich sériová výroba. Od té doby se jich vyrobilo více než 4 000 kusů a bylo představeno několik modernějších a větších nástupců tohoto modelu. Vzhledem k poměrně nízkým pořizovacím nákladům se již od počátku výroby používají vrtulníky Robinson R22 především jako výcvikové stroje, nejen mezi leteckými nadšenci, ale i v mnoha profesionálních armádách po celém světě. Díky konstrukci R22, je student - nebo-li pilot a žák ve výcviku vrtulníku, který se naučil létat s tímto typem helikoptéry, schopný bez problému přesednout i na větší stroje a zvládnout jejich pilotáž. Velice oblíbené jsou i jako monitorovací stroje na rozlehlých dobytčích farmách v USA a Austrálii, stejně jako při sledování provozu na dálnicích a při mapování terénu.

 

Rozměry, výkon a konstrukce Robinsona R22

Vrtulník Robinson je i přes svoje kompaktní rozměry poměrně výkonným strojem. Helikoptéra může dosáhnout rychlosti až 190 km/h, i když její běžná cestovní rychlost se pohybuje okolo 170 km/h. Maximální dolet tohoto malého vrtulníku je při plné nádrži (30 USGAL) 380 kilometrů a vystoupat můžete do výšky přes 4 200 metrů. Maximální stoupavost je nádherných 6 metrů za sekundu. Vrtulník R22 je jednomotorový stroj s dvoulistým hlavním rotorem a menším, taktéž dvoulistým rotorem umístěným na ocase. Základní konstrukce Robinsonu R22 je tvořena svařovanými chromovanými trubkami. Ocas stroje a vrchní a spodní stabilizátory jsou vyrobené z hliníku, stejně jako plášť vrtulníku. Ten je navíc doplněn laminátem a velikým panoramatickým plexisklem, které zaručuje výborný výhled z pilotní kabiny. Právě proto je vrtulník Robinson používán i pro fotografické lety. Pokud je potřeba, je možné i za letu otevřít dveře pilotní kabin, fotograf tak získá prostor pro lepší letecké snímky.

 

 

 

Robinson R44

 


Vrtulník Robinson R44 RAVEN pro 4 osoby na palubě je nástupcem celosvětově úspěšného modelu vrtulníku Robinson R22, oproti kterému je však větší, takže dokáže na palubě pojmout až čtyři pasažéry (pilota a tři cestující). Stejně jako menší model je i Robinson R44 vybavený zdvojeným hydraulickým řízením, díky čemuž se stává skvělým vrtulníkem pro výcviky, stejně jako pro seznamovací lety, kdy si pasažér může vyzkoušet pilotáž stroje, zatímco kapitán letu má po celou dobu řízení pevně v rukou. Světu byl Robinson R44 představen již v roce 1990, jeho sériová výroba však začala o tři roky později a dodnes se ho vyrobilo více než 2 000 kusů. V roce 2000 byl tento úspěšný model vylepšen o nové prvky v řízení a získal nové typové označení R44 Raven. Od roku 2002 se vyrábí i model Raven II, který má oproti předchozímu modelu o něco větší nosnost a také dokáže vyletět do vyšší letové hladiny.

 

Čtyřmístný model R44 naopak najde svoje uplatnění především během letů s více pasažéry.

Ať už se jedná o rodinný výlet nebo jakýkoliv jiný let. Vrtulník stále platí za pojem luxusu a jeho přítomnost dokáže pozdvihnout jakýkoliv soukromý nebo obchodní večírek. Letání ve vrtulníku je ve srovnání s letadlem hodně odlišné. Pasažéři ocení především klidný let bez případných turbulencí, termiky a náhlých poryvů větru jako v letadle. Cestující na předním sedadle má neuvěřitelný výhled ven díky rozsáhlému prosklení kokpitu. Největším plusem oproti letadlům je však schopnost vrtulníku přistát prakticky kdekoliv. Ať už se jedná o parkoviště před restaurací nebo pole za rodinným domem.

 

 

 

Tento web byl vytvořen v systému web-rychle.cz pro nekomerční užití.