Lety vrtulníkem se sdílenými náklady ... levněji to už nejde! 

letáme na ROBINSON R22 (dvoumístný) / R44 (čtyřmístný)

Ultralight (ultra lehké letadlo)

 

Během 70. a 80. let 20. století stoupal celosvětově zájem veřejnosti o létání. Reakcí na tuto poptávku byl vznik malých letadel, pro které se vžilo označení ultralehká letadla (ultralighty, ULL). Limity pro maximální váhu a rychlost UL letadel se v každé zemi liší. Mezi země s nejpřísnějšími pravidly patří Velká Británie, Švédsko a Německo. Naopak téměř bez pravidel pro ultralehké létání jsou Francie a USA. V České republice je maximální povolená vzletová hmotnost MTOW 450 kilogramů (472,5 kg pokud je letoun vybaven záchranným systémem). Tyto rozdíly mezi předpisy jsou v současné době největší překážku pro obchod s ultralighty a s jejich mezistátními lety, ale věříme, že se tyto zákony změní a ujednotí v rámci celé EU a Schengenského prostoru. Ve vyspělých státech západního světa tvoří ultralehká letadla významnou část flotily civilních letadel. V České republice má ultralehké létání velkou tradici. Máme jedny z nejlepších pilotů ultralightů a česká ultralehká letadla patří mezi světovou špičku.

 

Vybavení ultralehkých letadel dnes

 

Nové modely ultralehkých letadel, na kterých létá naše letecká škola, mají dnes ve svém kokpitu tu nejmodernější avioniku, která se s přehledem vyrovná leteckým přístrojům ve větších letadlech. Na přístrojové desce můžete najít jak klasické budíky, tak i moderní digitální multifunkční obrazovky. Zatahovací podvozek, záchranný padákový systém nebo autopilot se taktéž stávají běžnou nabídkou volitelné výbavy ultralehkých letadel. Vestavěná nebo přenosná letecká gps navigace s kvalitními a aktualizovanými leteckými mapami pro lety za VFR je neocenitelným pomocníkem při orientaci v neznámém prostředí, a proto létání kvalitními letadly od prověřených výrobců s pravidelnými servisními prohlídkami je bezpečné.

 

Výhody ultralehkého létání

Další nespornou výhodou ultralehkých letadel je i nižší pořizovací cena oproti letadlům vyšší kategorie PPL. Od toho se odvíjí i nižší cena při pronájmu v leteckých klubech a půjčovnách, a to často i o 50%. Dalších úspor během provozu letadla se dosahuje díky nižší spotřebě paliva oproti větším strojům. Ultralehká letadla mívají spotřebu běžného benzinu natural 95 okolo 10 - 15 litrů na jednu letovou hodinu a podle objemu palivových nádrží i s doletem až 2 000 km. Vše záleží na způsobu letu a typu použitého motoru. Při letech na mezinárodní letiště určitě oceníte nízké přistávací poplatky. V dnešní době se komfort pro pilota a pasažéra v ultralehkých letadlech nachází na úrovni větších letadel, a to vše při výrazně levnějších nákladech, které jsme vyjmenovali výše.

 

 

 

 

Tento web byl vytvořen v systému web-rychle.cz pro nekomerční užití.